Omzetgroei AH door overnames
Analisten zijn teleurgesteld over de groei van AH. Ze zien dat de supermarktketen last heeft van de scherpe concurrentie. Moederbedrijf Ahold voelt die concurrentie over de hele linie. Het concern verklaart zelf ook dat consumenten en concurrenten steeds meer nadruk leggen op prijs en promotie. Of het concern ook marges heeft moeten inleveren als gevolg van het inzetten op prijs en promotie moet 20 augustus blijken als Ahold de operationele resultaten over het tweede kwartaal presenteert.
Ahold zal zich blijven inzetten voor een evenwicht tussen omzet, marktaandeel en marge. Tot nu toe wist Ahold nog te profiteren van consumenten die door de recessie minder uit eten gingen en meer uitgaven in de supermarkten. Ook plukte het concern de vruchten van een reorganisatie in de Amerikaanse supermarktketens. En Nederlands grootste supermarktketen Albert Heijn presteerde flink boven de markt.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDie groei lijkt nu geremd. De totale omzet bedroeg 6,4 miljard euro tegen 5,78 miljard euro een jaar eerder, een stijging van 11,5 procent. Analisten waren in doorsnee uitgegaan van 6,55 miljard euro.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid