Overslaan en naar de inhoud gaan

Het gaat goed met Nivea

Nivea, uit 1911, is de ‘sneeuwwitte crème’ die geldt als moeder van alle moderne cosmetica. Het merk is al jaren sterk in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nivea legde vroeger in zijn communicatie de nadruk op persoonlijke verzorging. Nu richt het zich meer op het schoonheidsideaal. Vrouwen willen er altijd mooier uitzien, aldus een marketeer van Nivea, en ‘Nivea helpt daarbij’.

related partner content for mobile comes here

In de nieuwe campagne maakt het merk een spagaat. Enerzijds wil het oude merkwaarden als verzorging, ‘natuurlijk’ en ‘echt’ niet loslaten. Anderzijds wil het nieuwe merkwaarden toevoegen, met name schoonheid, aantrekkelijkheid, sensualiteit en levensvreugde.

Sinds 2007 loopt Nivea’s campagne ‘Schoonheid is’. Met als ondertoon dat schoonheid net zo veelzijdig is als het leven zelf. Die campagne scoort goed, blijkt uit cijfers van GfK. De bekendheid van Nivea steeg met 23 procent, de sympathie voor het merk met 33 procent. Nivea-producten die het bovengemiddeld goed doen: Nivea Deodorant, Nivea for Men, Nivea Bath Care en Nivea Hair Care.
Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in