Overslaan en naar de inhoud gaan

NTR: 'Sinterklaasviral groot succes'

Ondanks kritiek op de viral van het Sinterklaasjournaal, hebben ruim aanderhalf miljoen kinderen hun naam ingevuld in het Grote Boek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de NTR is de actie daarmee 'een groot succes'. Presentatrice Dieuwertje Blok riep kinderen in een uitzending van het Sinterklaasjournaal op hun gegevens in te vullen op de van het kinderprogramma. Alleen zo konden zij in het ‘Grote Boek van Sinterklaas’, komen waarin hij alle kindernamen en hun Sinterklaaswensen verzamelt. Kinderen die van deze mogelijkheid gebruikmaakten, zagen in een kort filmpje de goedheiligman controleren of hun naam al in het Grote Boek stond. Was dat niet het geval, dan werd die alsnog door Sinterklaas toegevoegd.

related partner content for mobile comes here

De viral leverde kritiek op van het populaire internetforum . Het Sinterklaasjournaal zou op onrechtmatige manier persoonsgegevens van kinderen vergaren. In een reactie zegt NTR dat het Sinterklaasjournaal de e-mailadressen alleen gebruikt in het kader van de campagne rondom het Grote Boek. Daarna worden alle e-mailadressen gewist.'

Wel heeft de NTR een onderdeel van de website aangepast dat onvoldoende beveiligd was. Het gaat om een onderdeel waarmee kinderen verlanglijstjes, tekeningen en foto’s kunnen sturen naar Het Sinterklaasjournaal. Een hacker had NTR op het lek gewezen. Deze heeft de ‘tool’ daarop verwijderd evenals de 13.000 e-mailadressen die hieraan waren gekoppeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in