Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank promoot app en geeft geld weg aan studenten

Rabobank vroeg studenten om de Rabo Bankieren app te downloaden en via #ikbenblut te vertellen waarom zij blut waren. Want dan maakten ze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Rabobank lanceerde vorig jaar de Rabo Bankieren app. Om de app wat meer te promoten, werd de campagne ‘Meer grip op je geld’ ingezet.

related partner content for mobile comes here

Studenten, kerndoelgroep van de campagne, werden eerst middels outdoor en radio opgeroepen om de app te installeren op hun smartphone.

Rabobank zette vervolgens Twitter en in om ‘het bewustzijn en de adoptie van de Rabo Bankieren app te stimuleren en de conversatie rondom de app positief te beïnvloeden’. Met hulp van social mediabureau .

Daarna kwam er een offline component: de bank zocht de studenten op. Tijdens de studie-introductieweken reisden zogenaamde ‘Blut Busters’ door heel Nederland om het gesprek aan te gaan met studenten, en hen persoonlijk te verrassen met een noodsaldo van honderd euro.
Voorwaarde was dat de student een originele reden had opgegeven om blut te zijn, en de app had gedownload.

Onderstaand filmpje laat het allemaal zien:

In het filmpje worden studenten thuis opgezocht. Of op het terras... ook de student die nota bene onderuit gezakt achter een biertje zit, krijgt gewoon 100 euro cadeau...

Rabobank legt uit dat de campagne met de start van de introductiedagen is gelanceerd, omdat de studenten zich na de vakantie zich weer opmaken voor een nieuw studiejaar en zich weer begeven in de studentensteden. Hierdoor is het voor de Blut Blusters ‘makkelijker om met de student in contact te komen, en het maakt de kans op een viraal effect groter’. Kennelijk lukt dat niet in collegezalen.

De Blut Busters hebben meer dan dertien studentensteden bezocht en ruim achthonderd conversaties over ‘grip op je geld’ gevoerd. Met als resultaat: een stijging van vijftig procent in het aantal gedownloade apps tijdens de campagneperiode. Een precies aantal wordt niet gegeven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in