Rabobank promoot app en geeft geld weg aan studenten
Rabobank lanceerde vorig jaar de Rabo Bankieren app. Om de app wat meer te promoten, werd de campagne ‘Meer grip op je geld’ ingezet.
Studenten, kerndoelgroep van de campagne, werden eerst middels outdoor en radio opgeroepen om de app te installeren op hun smartphone.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaRabobank zette vervolgens Twitter en Facebook in om ‘het bewustzijn en de adoptie van de Rabo Bankieren app te stimuleren en de conversatie rondom de app positief te beïnvloeden’. Met hulp van social mediabureau Social Embassy.
Daarna kwam er een offline component: de bank zocht de studenten op. Tijdens de studie-introductieweken reisden zogenaamde ‘Blut Busters’ door heel Nederland om het gesprek aan te gaan met studenten, en hen persoonlijk te verrassen met een noodsaldo van honderd euro.
Voorwaarde was dat de student een originele reden had opgegeven om blut te zijn, en de app had gedownload.
Onderstaand filmpje laat het allemaal zien:
In het filmpje worden studenten thuis opgezocht. Of op het terras... ook de student die nota bene onderuit gezakt achter een biertje zit, krijgt gewoon 100 euro cadeau...
Rabobank legt uit dat de campagne met de start van de introductiedagen is gelanceerd, omdat de studenten zich na de vakantie zich weer opmaken voor een nieuw studiejaar en zich weer begeven in de studentensteden. Hierdoor is het voor de Blut Blusters ‘makkelijker om met de student in contact te komen, en het maakt de kans op een viraal effect groter’. Kennelijk lukt dat niet in collegezalen.
De Blut Busters hebben meer dan dertien studentensteden bezocht en ruim achthonderd conversaties over ‘grip op je geld’ gevoerd. Met als resultaat: een stijging van vijftig procent in het aantal gedownloade apps tijdens de campagneperiode. Een precies aantal wordt niet gegeven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid