NPCF: Medische missers door slechte communicatie


Bij de missers ging het vooral om gebeurtenissen in het ziekenhuis, zoals verkeerde medicijnen, operatie aan het verkeerde ledemaat, vaak misprikken, slechte hygiëne en het over het hoofd zien van (medicijn) allergieën. Bij een kwart van de deelnemers had een incident zelfs een permanent lichamelijk letsel tot gevolg.
Volgens 85 procent had de gebeurtenis voorkomen kunnen worden. "Als ze maar geluisterd hadden", en "Ik had meer op mijn strepen moeten staan", zijn de meest gehoorde antwoorden op de vraag hoe het incident voorkomen had kunnen worden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTwee van de drie mensen die een incident hebben meegemaakt, zijn niet goed opgevangen door de zorgverleners. Er vond geen gesprek plaats, laat staan dat er excuses werden aangeboden. Meer info: www.npcf.nl (Nu.nl)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid