Marketeers investeren in 2011 meer in social media


69 procent gaat meer geld uitgeven aan Linkedin en aan Twitter, 43 procent wil de aanwezigheid op YouTube vergroten en 40 procent ziet brood in de toenemende populariteit van Facebook in Nederland. Over Hyves zijn de meningen verdeeld: 16 procent gaat er meer in investeren, 13 procent evenveel, maar ook 13 procent minder.
Een indrukwekkende 88 procent geeft aan als belangrijkste doelstelling bij social media ‘interactie met de doelgroep’ voor ogen te hebben, gevolgd door algemene branding/naamsbekendheid (81procent). Voor de helft van de respondenten is lead generatie een belangrijk motief om te investeren in social media.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS'Deze cijfers staven wat wij zelf waarnemen in de markt op dit moment, namelijk dat social media een nieuwe fase ingaat in 2011. Na jaren eraan te hebben gesnuffeld of er al volop mee te hebben geëxperimenteerd, zijn bijna alle bedrijven nu vast voornemens om in 2011 social media serieuzer in te zetten als onderdeel van hun communicatie en/of marketingcampagne', zegt Yvonne van Bokhoven, VP Western Europe bij Lewis PR.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid