Overslaan en naar de inhoud gaan

Innovaties in retail: People’s Supermarket en Detox Market

Springwise vond twee interessante innovaties in retail: Het Britse The People’s supermarket en het Amerikaanse Detox Market.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

in Londen is een echte coöperatie: alleen leden kunnen winkelen in deze gezonde supermarkt, en ontvangen daarvoor 10 procent korting op de producten. Voor een lidmaatschap betaal je 25 pond per jaar. Dan heb je echter ook wat te zeggen over de werkwijze van de winkel.

related partner content for mobile comes here

Het personeel bestaat uit bijna allemaal vrijwilligers, ieder lid moet ook 4 uur per maand in de winkel werken. Op deze manier kan men de prijzen goed laag houden. Winst wordt direct weer terug in de winkel gestopt.

Pop-up supermarket

En in Los Angeles kun je shoppen in de tijdelijke pop-up retailstore . De naam zegt al: een milieuvriendelijke supermarkt met ecologische producten. In de winkel zijn onder andere schoonheids- en verzorgingsproducten te koop, maar ook mode en voeding.

De winkel verkoopt alleen bijzondere spullen die niet overal te koop zijn en volledig bestaan uit natuurlijke ingrediënten. Voor sommige producten is het ook de eerste keer dat ze in een echte winkel liggen, want voorheen werden ze alleen online verkocht. De winkel is tot 31 december geopend. Het interieur is gemaakt van houten groentekratten. In de winkel worden ook evenementen georganiseerd, denk aan workshops, proeverijen, schoonheidsbehandelingen en feestjes.

De winkel heeft geen site, maar een .

De Detox Market is een mooi nieuw businessmodel voor al die kleine merken die nu alleen een online presence hebben, en meer aan hun branding willen doen. Want online aanwezigheid is 1 ding, vindbaarheid – en bekendheid- een andere. En dan is een tijdelijke pop-up store een handige zet.

(via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in