Overslaan en naar de inhoud gaan

Norwegian Airlines scoort met geniale maar gejatte reclame

Printadvertentie laat ‘moeder der vlaggen’ zien
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een Noorse vlag met witte kaders erin die zelf weer de vlag vormen van een land, met daarin een bestemming en prijs. Ziedaar het uiterst eenvoudige, maar geniale ontwerp voor de reclame voor de Noorse vliegtuigmaatschappij Norwegian Airlines.

related partner content for mobile comes here

De luchtvaartmaatschappij besloot het anders te doen in deze tijd van pr-stunts, youtbube-video’s en virals: het liet een printadvertentie maken. Die moest niet alleen uitdrukken dat het om een Noorse luchtvaartmaatschappij gaat, maar het ook nog eens goed doen in kranten en tijdschriften.  M&C Saatchi Stockholm tekende voor het ontwerp.

‘We kunnen ons in deze tijd van voornamelijk digitale media  niet herinneren zoveel leuke reacties op een printadvertentie te hebben gehad’, aldus Martin Cedergren, creatief directeur bij Saatchi tegenover de site .

Toch is niet iedereen overtuigd van het vernieuwende van de reclame, en er wordt zelfs gesproken van jatwerk. De makers zouden zich wel erg hebben laten inspireren door de bekende ‘moeder van alle vlaggen’, een van vier jaar geleden,

Ook toont de campagne sterke overeenkomsten met bekroonde campagne van de Spaanse hulporganisatie voor vluchtelingen Accem:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in