Overslaan en naar de inhoud gaan

Nima krijgt sneer van Management Scope

Nima-directeur Petra Claessen deed op 3 mei jl een persbericht uitgaan over maatschappelijk verantwoord belonen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

-directeur Petra Claessen deed op 3 mei jl een persbericht uitgaan over maatschappelijk verantwoord belonen.

related partner content for mobile comes here

De consument pikt het niet meer dat topmensen in het bedrijfsleven exorbitante beloningen krijgen. Drastisch verlagen van die beloningen zou een prachtig marketingtool zijn.

Het persbericht schoot Quinty Danko, hoofdredacteur van in het verkeerde keelgat. "Sorry?" schrijft zij in haar column in het juninummer, "Waar bemoeien die marketeers zich mee?"

Het idee dat een bedrijf zich kan profileren ten opzichte van de concurrentie door de top minder te belonen vindt zij waanzin. "De man of vrouw moet verdienen wat hij of zij waard is, niet meer en niet minder." Bij het bepalen daarvan gaat het immers om de marktwaarde, meent Danko. "Misschien denken deze marketeers ook wel dat ze vooral reclame kunnen maken als een topman een deel van z'n bonus teruggeeft onder druk van de publieke opinie".
Dat de beloning van topmensen niet altijd juist bepaald wordt, is niet de fout van de topman of -vrouw. "Die doet gewoon zijn best", schrijft Danko. "Premier Balkenende dreigt met wettelijke maatregelen om de ontwikkeling van topsalarissen te matigen. Maar laat hij eerst de commissarissen en aandeelhouders eens een beetje de tijd geven om zich in te werken in de nieuwe rol die Tabaksblat ze gaf.
De volledige tekst van het persbericht is te lezen op de site van het onder 'nieuws'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in