BNO lanceert onderzoeksinstrument designeffect
De Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) ontwikkelde een meetinstrument DesignEffect om, zoals de naam aangeeft, de effecten van…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Design is "bij uitstek de expertise om gestalte te geven aan organisaties, merken, producten en diensten. Om concurrentievoordeel te realiseren en te behouden", aldus BNO.
Volgens de branchevereniging is het lastig de werkelijke effecten van design te meten en te beoordelen. Het nieuwe meetinstrument DesignEffect beoogt hier verandering in te brengen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Het onderzoeksmodel (in opdracht van BNO door Blauw Research en Ruigrok Marktonderzoek & Communicatie ontwikkeld) is met name bruikbaar voor opdrachtgevers die design bewust als instrument inzetten om (merk)waarden over te dragen. Zij kunnen met dit model het merkeffect van logo's, huisstijlen, brochures, verpakkingen of bijvoorbeeld websites laten meten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid