Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer etnomarketing door retailers in VS

De retailbranche in smeltkroes Amerika heeft meer dan ooit behoefte aan etnische marketing. Aziaten, Hispanics en Afro-Amerikanen vormen nu…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat gerichte marketing voor multiculturele cliëntèle geen sinecure is, weten Amerikaanse retailers als geen ander. Simpelweg je reclamefolder in het Spaans vertalen werkt bijvoorbeeld allang niet meer. Segmentspecifiek adverteren is wel het minste dat je kunt doen, met andere producten en andere informatie. Gelukkig worden er al targetingmodellen voor etnische groepen aangeboden. Zo heeft Advo Inc. een instrument op de markt gebracht dat niet meer alleen de postcode als uitgangspunt neemt om de doelgroep te bepalen, maar ook inzicht verschaft in de mate van integratie van een bepaalde etnische groep. En dat laatste is een factor die veel zegt over het consumptiepatroon.

related partner content for mobile comes here

Maar wie multiculturele marketing echt serieus neemt, laat het niet bij een doelgroepgerichte reclamecampagne. De winkelinrichting moet op de schop, de relaties met leveranciers veranderen en er moet worden nagedacht over één van de belangrijkste marketinginstrumenten: de prijs. Want klanten naar je winkel lokken met ‘producten van thuis’ is niet genoeg; het aanbod moet - ook qua prijs - uiteindelijk kunnen concurreren met de gewone artikelen.

Bron: Progressive Grocer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in