Meer etnomarketing door retailers in VS
Dat gerichte marketing voor multiculturele cliëntèle geen sinecure is, weten Amerikaanse retailers als geen ander. Simpelweg je reclamefolder in het Spaans vertalen werkt bijvoorbeeld allang niet meer. Segmentspecifiek adverteren is wel het minste dat je kunt doen, met andere producten en andere informatie. Gelukkig worden er al targetingmodellen voor etnische groepen aangeboden. Zo heeft Advo Inc. een instrument op de markt gebracht dat niet meer alleen de postcode als uitgangspunt neemt om de doelgroep te bepalen, maar ook inzicht verschaft in de mate van integratie van een bepaalde etnische groep. En dat laatste is een factor die veel zegt over het consumptiepatroon.
Maar wie multiculturele marketing echt serieus neemt, laat het niet bij een doelgroepgerichte reclamecampagne. De winkelinrichting moet op de schop, de relaties met leveranciers veranderen en er moet worden nagedacht over één van de belangrijkste marketinginstrumenten: de prijs. Want klanten naar je winkel lokken met ‘producten van thuis’ is niet genoeg; het aanbod moet - ook qua prijs - uiteindelijk kunnen concurreren met de gewone artikelen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaBron: Progressive Grocer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid