
Dat blijkt uit een interview van Het Financieele Dagblad met directeur en aandeelhouder Maarten van den Biggelaar van Quote Media. De aandeelhouders eisen voor 2003 winst, hoewel tegenslagen niet voor deining zorgen bij de geldschieters.
Met name de internetinitiatieven zorgden voor verliezen, zoals Emerce en QuoteNet. ‘Internet werd een gevaarlijke investering. Ik denk dat we er tussen de 3,5 en 4 miljoen euro hebben verloren’, zegt Van den Biggelaar tegen het FD. De ondernemer heeft de internetplannen nog niet uit zijn hoofd gezet. ‘Als het beter gaat, gaan we QuoteNet weer verder uitbouwen.’
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensMislukt is (voorlopig) ook de internationalisering van zakenblad Quote, dat in Spanje zou worden uitgegeven. ‘Maar we hebben besloten een jaar te wachten, omdat ook in Spanje de advertentiemarkt onder druk staat.’ Het nieuwe lifestyleblad dat Quote Media wil beginnen, komt er misschien volgend jaar. ‘We hebben twee dummy’s gemaakt en zijn er nog steeds niet tevreden over.’ Als de advertentiemarkt aantrekt komt het blad er.
Het dit jaar geïntroduceerde Elle Girl noemt Van den Biggelaar met een verkochte oplage van 80.000 een ‘big hit’. Ook de overname van Media Competence is een succes. ‘Dat is helemaal uit het slop gehaald.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee