Overslaan en naar de inhoud gaan

Netto radiobestedingen licht gedaald in eerste kwartaal

Ze kwamen uit op 46,9 miljoen euro, vorig jaar in dezelfde periode was dat 47,4 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De spotbestedingen zijn licht gestegen naar 44,5 miljoen euro. De non-spot bestedingen kwamen op 2,5 miljoen uit, lager dan vorig jaar, toen ze net iets boven de 3 miljoen waren. 

Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB).

related partner content for mobile comes here

De top drie van best bestedende branches op radio is anders dan vorig jaar: Retail heeft de koppositie overgenomen van Transport dat nu tweede is. Telecom/ICT bezet de derde positie, ten koste van Financiële Dienstverlening dat gezakt is naar de vierde plaats. Telecom/ICT liet haar bestedingen met 48% groeien. Er zijn ook veel zakelijke adverteerders bijgekomen. De branches Zakelijke Dienstverlening (+49%), Bouw en Onroerend Goed (+49%) en Producten Professioneel Gebruik (+57%) groeiden allen substantieel.

Ziggo grootste radioadverteerder
Ziggo is nog steeds de grootste radioadverteerder in het eerste kwartaal van 2015. De top vijf bestaat verder uit UPC, Renault, Kruidvat en KPN. Hoogste nieuwe binnenkomer op nummer 15 is C1000. Het aantal merken dat op radio adverteert is gestegen naar 957, vorig jaar in dezelfde periode waren er 911 radio-adverteerders.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in