Overslaan en naar de inhoud gaan

#MonitoringMonday: van Tui's Loden Leeuw tot #tegendebakker

Wat gebeurde er vorige week op sociale media?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week begon , behaalde Nederland de finale van het , werd de Miss Universe titel per ongeluk aan de verkeerde persoon uitgereikt en ging in première. Dit was allemaal trending, maar er waren ook andere opvallende trends:

related partner content for mobile comes here

Een initiatief van @: deel met dingen die freelancers horen, maar die je nooit tegen de bakker zou zeggen. Voorbeeld: “” of “” Mede omdat er op Twitter veel eenpitters actief zijn, werd de hashtag op één dag 17.000 keer getwitterd. en waren de meest gedeelde tweets.


()

TUI kreeg vorige week de Loden Leeuw voor . En dan word je even negatief besproken op sociale media. TUI wist echter al binnen een dag het sentiment te keren met een prachtige reactie op de ‘gewonnen’ Loden Leeuw. Ze moeten deze actie hebben voorbereid. Ik vind het erg sterk dat je als merk niet met knikkende knieën zit te wachten op de uitslag, maar juist nadenkt hoe je het 180 graden kunt draaien.

Gisteren ontvingen wij van consumentenprogramma Radar de Loden Leeuw 2015. De prijs voor de 'meest irritante reclame' van het afgelopen jaar. Het is natuurlijk nooit onze bedoeling geweest om mensen te irriteren. Wij willen juist inspireren om op vakantie te gaan en zo weer helemaal tot jezelf te komen.Misschien is de Loden Leeuw zelf ook wel heel erg aan vakantie toe... en wordt hij na een vakantie met TUI ooit nog eens de Gouden Loeki die hij diep van binnen eigenlijk is... ;) Posted by TUI on dinsdag 15 december 2015

&

Van Dale maakte vorig jaar de woorden van het jaar bekend. In Nederland is het sjoemelsoftware, in België kraamkost. Opvallend, deze woorden werden online veel minder besproken dan andere kanshebbers.

Succes was er, tot slot, ook voor WNF: de televisieshow werd een hit. Op de avond zelf werden en ook . WNF combineerde de tv-show door online veel kabaal ( - ) te maken en hielden er zo een sterke multimediale strategie op na.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in