Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile Inspiration Conference 2013

Deze week was ik op de 'Mobile Inspiriation Conference 2013' in Amsterdam, georganiseerd door IAB, Sanoma en Adformatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze week was ik op de ' in Amsterdam, georganiseerd door IAB, Sanoma en Adformatie.

Hele goede sprekers waren er die middag, met name uit het buitenland. Zo waren te horen; (XS2), (IAB USA), (Sanoma) en een hele inspirerende afsluitende presentatie van (Co-founder this fluid world). Zij namen ons mee in de nabije toekomst en de mogelijkheden van Mobiel.

Belangrijkste boodschap was dat Mobiel ons leven (dus van alle 7 miljard mensen) fundamenteel aan het veranderen is: niet alleen qua gedrag maar ook sociale verandering. Mobiel heeft impact op alles en iedereen en de veranderingen van de laatste 30 jaar gaan sneller dan de veranderingen van de totale 55.000 jaar daarvoor.

Niet erg sterk was de presentatie van Patrick van Rumt (Maxus) die feilloos wist aan te geven waar het probleem van Mobile Advertising in Nederland en de achterblijvende omzet zit: bij de mediabureaus (en dus bij hem). Een totaal ongeïnspireerde presentatie met wat onjuistheden en oude cijfers waarbij hij en passant 'de adverteerders' probeerde weg zet als een domme groep mensen die het niet begrijpt. Hij vond echter dat hij moest afzakken naar dat niveau..

Enkele interessante quotes die ik hoorde op de middag van wel interessante sprekers:

  • "It doesn't matter what business YOU think you're in, you're in the business PEOPLE think you're in. People don't change.
  • "Mobile makes just possible what we always wanted to do."
  • "80% of the people on this planet have only taken photographs using a mobile phone."
  • "Mobile is not a device, it's how we live our lives.
  • "Advertising is for when u can be funny. Mobile is for being useful."
  • "When the winds of change are blowing, some people are building shelters, and the others are building windmills."
  • "Innovation before today was just the start….now there are billions of others involved (Etsy, Airbnb, Kickstarter)."
  • "Engagement is human…meaning the biggest success factor is adding value to people’s lives."

Een korte futuristische film die werd getoond door over de impact en de toekomst van Google Glass is hieronder te vinden

De presentaties van die middag zijn te vinden op de en van is de hele presentatie te vinden op: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in