Overslaan en naar de inhoud gaan

N=5 maakt game tegen social media in verkeer

N=5 ontwikkelde voor het ministerie van Infrastructuur en Milieu de game Tweet, Chat, Like and Drive om de boodschap ‘Social media en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Iedereen doet het wel eens: de mail lezen, een berichtje versturen of de laatste tweets checken tijdens het autorijden. We weten dat het niet mag, want een aantal seconden je aandacht niet op de weg houden is levensgevaarlijk. Hoe maken we dit duidelijk?’ vroeg N=5 zich af.

related partner content for mobile comes here

Uit wetenschappelijk onderzoek komt naar voren dat angstwekkende boodschappen onvoldoende werken. Daarom liet het bureau mensen – op een veilige manier – aan den lijve ondervinden dat appen, facebooken, tweeten, en tegelijk rijden feitelijk onmogelijk is.

Willemijn Reuvers, account director N=5: ‘ speel je tegen je vrienden. Net als in het echte leven ben je sociaal met elkaar. Je verbindt je telefoon met je computer en stuurt elkaar berichten terwijl je op je computer je auto op de weg probeert te houden. Je leidt elkaar dus af door berichten naar elkaar te sturen, die als obstakel op de weg verschijnen. Zo ervaar je op een speelse manier hoe riskant het is wat we dagelijks in de auto aan het doen zijn.’

De game maakt deel uit van de publiekscampagne Aandacht in het verkeer, op initiatief van het ministerie van Infrastructuur en Milieu.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits:

Game
Concept: Ed van Bennekom, Jasper Diks, Olaf van der Geld (CD)
Account: Anouk Zink, Willemijn Reuvers, Marieke Fernhout
Strategie: Jos Ahlers, Mijntje Cuypers
Producer: Jasper Baartmans, Barbara Leusink
Design & realisatie: MediaMonks
Sound: MediaMonks

TVC & Radio
Concept: Ed van Bennekom, Jasper Diks, Lukas van de Ven (CD)
Account: Anouk Zink, Willemijn Reuvers, Marieke Fernhout
Strategie: Jos Ahlers
Producer: Guy van der Hoop
Postprod: HecticElectric
Sounddesign: Studio Alfred Klaassen
Muziek: MediaMonks

Klant
Koos Tamis, Nick van Gaalen, Monique Taal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in