Overslaan en naar de inhoud gaan

Willy Wonka Mobile Tickets [MOBILE CONCEPT #10]

Sinds begin deze maand biedt MobileMarketing.nl een podium om je creatieve mobiele concept in de spotlight te zetten. Het bureau of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds begin deze maand biedt een podium om je creatieve mobiele concept in de spotlight te zetten. Het bureau of persoon met het beste concept ontvangt mobile advertising ruimte ter waarde van €5.000,- op .

related partner content for mobile comes here

Als tiende en laatste Mobile Concept hebben we 'Willy Wonka Mobile Tickets' van Robbert van Loon en Christian van Hulten ().

Titel: 'Willy Wonka Mobile Tickets'

Conceptomschrijving: Facebookfans van Haribo kunnen gepersonaliseerde tickets downloaden die ze in de stad bij een promotieteam van Haribo laten scannen vanaf hun mobiel. Het unieke hierbij is… iedere code is uniek en traceerbaar! Achter deze tickets schuilt een prijs die kan variëren van een gratis consumentverpakking tot de hoofdprijs: een jaar lang gratis Haribo! Dat is het idee achter Willy Wonka Mobile Tickets.

Concept: Jaarlijks deelt Haribo honderdduizenden snoepjes uit onder haar doelgroep. Dit gebeurt met name via samplingacties op straat en in/voor de supermarkt. Op Facebook worden deze acties al wel mondjesmaat aangekondigd, maar tot extra traffic leidt dit nauwelijks. Er mist een échte trigger om fans richting de samplingacties te trekken. Wij bieden Facebookfans van Haribo nu de kans om te profiteren van een unieke actie, een veelgevraagde optie zo blijkt uit . Een actie die zal leiden tot een flinke trafficboost richting actielocaties, veel PR én extra (loyale) Facebooklikes.

Via Facebook worden persoonlijke tickets verspreidt die je rechtstreeks op je mobiel kunt downloaden in een Haribo App. Via targeted Facebook-advertising kunnen we de actie ook heel gericht promoten binnen bepaalde regio’s. Iedere code is uniek en slechts beperkt te gebruiken.

Fans wordt opgeroepen om hun unieke code te laten scannen bij het Haribo-team bij hen in de buurt. Daarnaast gaan we deze mobile contest ook op locatie zelf promoten. Mensen kunnen in ruil voor een Facebook Like direct een ticket downloaden en zo alsnog meedoen aan de wedstrijd.

Op de actiesetting zal een promotiemedewerker van Haribo de codes checken op onze prijzenserver en de mobile tickets direct verzilveren. Dit kan gemakkelijk via de campagne-app die deze promotiemedewerker op een eigen mobiel geïnstalleerd heeft. Binnen een seconde zien we wie wat gewonnen heeft. Fans verlaten de actiesetting dus niet alleen met een smakelijk sample, maar ook met een (eventuele) prijs!

Aan ‘de achterkant’ kan Haribo zelf instellen hoe lang (en eventueel hoe vaak) een code te scannen is. In dit concept werkt het zo dat als een code eenmaal gescand is, het ticket hierna automatisch ongeldig wordt gemaakt. Je kunt dus maar één keer mee doen (en iets winnen). Doordat de tickets gekoppeld zijn aan een Facebookprofiel zien we achteraf ook precies wie wel en niet hebben meegespeeld. De actie is zodoende traceerbaar van uitgifte tot verzilvering. Nuttige informatie voor iedere marketeer!

Via geo-targeting in de app sturen we push-berichten wanneer het Haribo-team binnen een straal van 10 km van hen vandaan is. Uit nieuwsgierigheid zullen vele fans hun ticket gaan verzilveren om te kijken of ze iets hebben gewonnen. Sowieso verlaat niemand de actiesetting met lege handen, want met een gratis sample voor iedere fan bereiken we alleen maar winnaars. Toch blijft de échte spanning natuurlijk… schuilt achter mijn mobile ticket de hoofdprijs?! Willy Wonka anno 2013 is geboren.

Mogelijke opdrachtgever: Haribo
Doelstelling: Extra traffic generen richting Haribo actiesetting. Meer (Facebook)fans creëren.
Doelgroep: Jongeren / Jong Volwassenen, Facebookfans
Mobile vorm: Mobile Couponing / Mobile Brand Activation
Agency: Boost Group
Creative Concept: Robbert van Loon, Christian van Hulten

Zie hieronder de andere Mobile Concepts:

]
']
]
]
]
]]
]
]
]

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in