Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel is Koreaanse huisvriend

De beste vriend van de man? Zijn auto? Zijn hond? Nee, zijn mobiele telefoon. Zeker in Zuid-Korea.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zuid-Korea, bakermat van Samsung, is een van de meest geavanceerde landen op gebied van telecom. In 1960 telde het land nog één telefoon op 300 inwoners; nu heeft 90 procent van de huishoudens een vaste telefoonaansluiting, en heeft meer dan driekwart van alle Koreanen een mobieltje. Dat is ruim meer dan in de meeste andere landen.

related partner content for mobile comes here

Voor de Koreanen, met name de mannen, is het mobieltje onmisbaar en heilig tegelijk. Ze kunnen niet zonder. Samsung, dat als fabrikant van onder meer mobiele telefoons een zeer sterke positie inneemt op de thuismarkt, heeft een mobieltje gelanceerd waarmee video-met-zeer-hoge-kwaliteit kan worden bekeken.

Rivaal LG bestookt de Koreanen met een mobiel met een ingebouwde videorecorder. En er komen mobieltjes die de nieuwe RFID-techniek kunnen lezen, zodat in winkels bijvoorbeeld de houdbaarheid van producten kan worden afgelezen.

Deze mobiele speeltjes doen het goed in Aziatische landen, zoals Japan, vanwege bijvoorbeeld de lange reistijden in het woon-werkverkeer. In westerse markten wordt dergelijke gadgets een iets minder grote toekomst voorspeld.
Bron: The Economist

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in