Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel enquêteren

Enquêtes per mobiele telefoon zijn in opkomst. Er kleven nog wel wat bezwaren aan: het mobieltje staat nogal eens uit en het onderscheid…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In verschillende landen is het aantal mobiele telefoons al hoger dan het aantal vaste aansluitingen. Vooral jongeren en mensen met een druk bestaan zijn vaak beter mobiel te bereiken dan via een ouderwetse vaste telefoon. Naarmate de mobiele telefoon verder ingeburgerd raakt, ligt het steeds meer voor de hand om bij telefonisch marktonderzoek ook mobiele nummers te bellen. Een pilot-studie naar enquêtes onder mobiele bellers laat zien wat zoal de voors en tegens zijn. Een lastig punt bleek dat de bestanden minder betrouwbaar waren dan bij vaste telefoons, met name de nummers van de pre-paid toestellen waren nogal eens opgeheven. Een ander probleem was dat de meeste gebruikers hun mobiele telefoon regelmatig uitzetten en dat er dus relatief vaak moest worden gebeld om de beller aan de lijn te krijgen. Vervelend was ook dat niet altijd duidelijk was of het nu een privé of zakelijk nummer betreft. Maar dat zijn stuk voor stuk barrières die ongetwijfeld in de komende jaren geslecht zullen worden. Betere databestanden kunnen daar veel aan bijdragen. In combinatie met SMS-berichten, als vooraankondiging van een enquête, biedt het mobieltje prima mogelijkheden voor marktonderzoek.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: planung & analyse<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in