
Ook hooggenoteerde sites als ABN AMRO, HypoVereinsbank en Halifax scoorden onvoldoende. Dat blijkt uit een onderzoek van Forrester Research.Banken zouden veel meer kunnen halen uit de acht miljoen Europeanen die al financiële producten online hebben gekocht. De meeste banken hebben online al een kritische massa bereikt, en zullen nu hun focus moeten verleggen van ‘kostenbesparing’ naar ‘inkomsten genereren’. Zo niet, dan zullen de online operaties alleen maar verliesgevend blijven. Hoogste tijd, aldus Forrester, dat banken hun eigen bedrijfsdoelstellingen gaan koppelen aan de online doelstellingen van de klant. Ze moeten hun aanbiedingen afstemmen op de ervaringscurve van de klant. Een zelfstandige investeerder die bekend is met informatietechnologie vereist een andere benadering dan de doorsnee klant die meer menselijke hulp nodig heeft.
Om online verkoop een flinke push te geven, zouden banken een analyse moeten maken van alle mogelijke stadia en beslissingsmomenten, van product awareness tot aankoop, en de benodigde datastromen die deze processen moeten ondersteunen in kaart brengen.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeIn scenario’s moeten ook de cross-channel behoeften van klanten worden opgenomen, zoals de fase waarin klanten telefonische of persoonlijke hulp willen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee