Overslaan en naar de inhoud gaan

Europese banksites verkopen niet

De top 20 Europese banksites zijn slecht in cross-selling. Ze geven klanten slecht toegang tot en inzicht in hun financiële positie, geven…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook hooggenoteerde sites als ABN AMRO, HypoVereinsbank en Halifax scoorden onvoldoende. Dat blijkt uit een onderzoek van Forrester Research.Banken zouden veel meer kunnen halen uit de acht miljoen Europeanen die al financiële producten online hebben gekocht. De meeste banken hebben online al een kritische massa bereikt, en zullen nu hun focus moeten verleggen van ‘kostenbesparing’ naar ‘inkomsten genereren’. Zo niet, dan zullen de online operaties alleen maar verliesgevend blijven. Hoogste tijd, aldus Forrester, dat banken hun eigen bedrijfsdoelstellingen gaan koppelen aan de online doelstellingen van de klant. Ze moeten hun aanbiedingen afstemmen op de ervaringscurve van de klant. Een zelfstandige investeerder die bekend is met informatietechnologie vereist een andere benadering dan de doorsnee klant die meer menselijke hulp nodig heeft.

related partner content for mobile comes here

Om online verkoop een flinke push te geven, zouden banken een analyse moeten maken van alle mogelijke stadia en beslissingsmomenten, van product awareness tot aankoop, en de benodigde datastromen die deze processen moeten ondersteunen in kaart brengen.

In scenario’s moeten ook de cross-channel behoeften van klanten worden opgenomen, zoals de fase waarin klanten telefonische of persoonlijke hulp willen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in