Overslaan en naar de inhoud gaan

Verkoop online verzekeraars blijft achter door gebrekkige service

In tegenstelling tot banken, die veel vooruitgang hebben geboekt in hun dienstverlening via het internet, blijven verzekeraars het slecht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van eGain in het Verenigd Koninkrijk blijkt dat verzekeraars vooral het belang van de online klantenservice onderschatten.

related partner content for mobile comes here

Van alle bezoekers aan een online verzekeraar heeft slecht dertig procent ook daadwerkelijk via het web een polis afgesloten. 61 procent laat het echter bij het opvragen van prijsinformatie. ‘Verzekeringsmaatschappijen lijken moeite te hebben om de benodigde ondersteuning aan hun klanten te bieden’, verklaart eGain, wereldwijde aanbieder van geïntegreerde oplossingen waarmee bedrijven hun online klantenservice kunnen verbeteren. Volgens het bedrijf is ‘live web collaboration’ de oplossing. Via real time text chat kunnen medewerkers direct met klanten communiceren en hen via co-browsing begeleiden naar andere delen van de website, zoals het gedeelte waar de formulieren kunnen worden ingevuld. Maar het kan de klant ook brengen naar sites van concurrenten, zodat de consument prijzen kan vergelijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in