Verkoop online verzekeraars blijft achter door gebrekkige service
Uit onderzoek van eGain in het Verenigd Koninkrijk blijkt dat verzekeraars vooral het belang van de online klantenservice onderschatten.
Van alle bezoekers aan een online verzekeraar heeft slecht dertig procent ook daadwerkelijk via het web een polis afgesloten. 61 procent laat het echter bij het opvragen van prijsinformatie. ‘Verzekeringsmaatschappijen lijken moeite te hebben om de benodigde ondersteuning aan hun klanten te bieden’, verklaart eGain, wereldwijde aanbieder van geïntegreerde oplossingen waarmee bedrijven hun online klantenservice kunnen verbeteren. Volgens het bedrijf is ‘live web collaboration’ de oplossing. Via real time text chat kunnen medewerkers direct met klanten communiceren en hen via co-browsing begeleiden naar andere delen van de website, zoals het gedeelte waar de formulieren kunnen worden ingevuld. Maar het kan de klant ook brengen naar sites van concurrenten, zodat de consument prijzen kan vergelijken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid