Wehkamp komt met digitale verkoper
Begin 2001 startte Wehkamp de samenwerking met Cedron door het aanbieden van de technische productvergelijker, een mogelijkheid om snel producten te kiezen en te vergelijken. De tweede versie legt het accent op het praktisch gebruik van bijvoorbeeld een thuisbioscoop, mobiele telefoon en de digitale camera. Binnen de sectie ‘WinkelWijzer’ verzamelt Wehkamp een aantal verkoopondersteunende diensten. De praktische productvergelijker is hierin het nieuwste onderdeel. De klant van Wehkamp kan door middel van deze dienst vragen beantwoorden, zoals ‘Wilt u vaak meerdere gerechten voor een maaltijd in de magnetron bereiden?’, of ‘Wilt u direct na het drogen uw wasgoed opbergen?’. Afhankelijk van de voorkeuren van de klant wordt een of meerdere producten voorgesteld. Marktonderzoek leert volgens Wehkamp dat goede productinformatie en vergelijkingsmogelijkheden het online kopen bevorderen: hogere conversie, hogere gemiddelde orderwaarde, minder retouren en verhoogde loyaliteit. René Zwezerijn, vp sales & marketing van Cedron, licht toe: ‘Om met Wehkamps woorden te spreken: door de oplossing van Cedron zijn wij in staat kwalitatief hoogwaardige productinformatie te publiceren, op een manier die valt te vergelijken met de adviserende functie die een verkoper in een echte winkel vervult.’
<#FONT SIZE=1>Bron: Adformatie Online.<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid