Overslaan en naar de inhoud gaan

Wehkamp komt met digitale verkoper

Het online warenhuis Wehkamp.nl heeft voor zijn klanten iets nieuws in petto: de ‘praktische productvergelijker’. Een nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Begin 2001 startte Wehkamp de samenwerking met Cedron door het aanbieden van de technische productvergelijker, een mogelijkheid om snel producten te kiezen en te vergelijken. De tweede versie legt het accent op het praktisch gebruik van bijvoorbeeld een thuisbioscoop, mobiele telefoon en de digitale camera. Binnen de sectie ‘WinkelWijzer’ verzamelt Wehkamp een aantal verkoopondersteunende diensten. De praktische productvergelijker is hierin het nieuwste onderdeel. De klant van Wehkamp kan door middel van deze dienst vragen beantwoorden, zoals ‘Wilt u vaak meerdere gerechten voor een maaltijd in de magnetron bereiden?’, of ‘Wilt u direct na het drogen uw wasgoed opbergen?’. Afhankelijk van de voorkeuren van de klant wordt een of meerdere producten voorgesteld. Marktonderzoek leert volgens Wehkamp dat goede productinformatie en vergelijkingsmogelijkheden het online kopen bevorderen: hogere conversie, hogere gemiddelde orderwaarde, minder retouren en verhoogde loyaliteit. René Zwezerijn, vp sales & marketing van Cedron, licht toe: ‘Om met Wehkamps woorden te spreken: door de oplossing van Cedron zijn wij in staat kwalitatief hoogwaardige productinformatie te publiceren, op een manier die valt te vergelijken met de adviserende functie die een verkoper in een echte winkel vervult.’

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Adformatie Online.<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in