Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken willen hun eigen tijdschrift

Gastblogger Mike Dijkstra Taurel van Globrands
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat goed met de sponsored media want steeds meer merken slaan de handen ineen om te ontkomen aan het retailgeweld. In Nederland is vooral het Unilever tijdschrift Yata Yata bekend, dat zichzelf omschrijft als een initiatief van 15 bekende merken met hun eigen expertise die samen heel veel kennis, informatie, ideeën en voordeel bieden.

related partner content for mobile comes here

Op die manier kunnen de grootste Unilever merken hun eigen boodschap uitdragen zonder in het keurslijf van de huismerktijdschriften en -krantjes terecht te komen.

Ook andere merken, vooral die uit het duurdere en meer life style gerichte segment zoals Armani, Bulgari en Moët Hennessy zijn daar mee bezig en willen hun eigen tijdschrift lanceren.

Terwijl sponsored magazines voorheen weinig meer waren dan een aangeklede productcatalogus met wat artikelen, verliest het door de toenemende vraag naar contract publishing langzaam zijn slechte status. In Amerika, is de contract publishing industrie 1,5 miljard dollar waard in omzet. Uitgevers in Londen staan bekend om de kwaliteit van de redactionele content en innovatief vermogen. Terwijl de advertentie inkomsten een groot deel van de uitgeverijbranche in de mineurstemming brengt, zijn sponsored magazines een lichtpuntje met groeiende omzetten van 8 procent in Engeland tot 15 procent in Amerika.
Zelfs kwaliteitsuitgevers als Condé Nast, die Vogue en Vanity Fair uitgeeft, concurreren nu met gespecialiseerde sponsored magazine uitgevers. Time Inc's custom-publishing tak kent ook een sterke groei met het produceren van tijdschriften voor GlaxoSmithKline, Ford, American Express en the New York Stock Exchange.
Luxueuze merken willen een andere uitstraling dan supermarkttijdschriften. Hun idee is om een tijdschrift te produceren waar mensen ook daadwerkelijk voor willen betalen, in plaats van het gratis aan klanten te versturen. Bulgari en Moët Hennessy willen hun bladen in de losse verkoop doen. Het concept van Bulgari bestaat naar het schijnt uit echte journalistieke artikelen, uitdagende foto´s zonder pogingen om juwelen te verkopen. Armani´s tijdschrift heeft een film focus. Moët Hennessy's magazine focust op klassieke auto´s, kleding en juwelen en ook champagne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in