Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Merken hoeven niet altijd een purpose te hebben, mensen wel’

Aldus Glenn Caton, marketeer bij Mondelez.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel merken hameren op het hebben van &;purpose&;, maar purpose is eigenlijk meer het domein van individuele werknemers, dan van het merk. Zo beweert Glenn Caton, vice president voor de chocoladecategorie Noord Europa, bij Mondelez.

related partner content for mobile comes here

Hij deelde zijn visie tijdens . Caton: ‘Ik denk niet dat het hebben van een purpose voor een merk iets uitmaakt, zolang je daar duidelijk over bent. Je zult een persoonlijke keuze voor een purpose moeten maken.’

Hij voegde daar wel aan toe dat het hebben van een persoonlijke purpose werknemers helpt om te geloven in iets meer dan de bottom line, en dat je een nieuwe werkgever moet zoeken als je privéwaarden niet overeenkomen met die van de organisatie.’

Caton zelf wordt gemotiveerd door de duurzame doelen van Mondelez; vrouwen helpen in derde wereldlanden. ‘We proberen zoveel mogelijk de persoonlijke passie te integreren met goed doen in je dagelijks werk. Maar je moet ook duidelijk maken dat mensen vrij zijn om een eigen keuze te maken.’

Veel merken zijn naarstig op zoek naar een purpose om te gebruiken in hun communicatie naar consumenten. Volgens onderzoek van de WFA, de wereldwijde federatie van adverteerders, gelooft 88 procent van de marketeers dat purpose steeds belangrijker wordt om merken te bouwen. 71 procent van de marketeers dat hun merk een of andere purpose heeft. Echter zegt 63 procent voor merken gewerkt te hebben voor merken die succes hadden met de communicatie van een purpose.

,

Bron: Marketingweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in