
De uitdaging voor marketeers is tweeledig: op korte termijn de crisis verslaan, maar ook ervoor zorgen dat je zo goed mogelijk staat opgesteld als de economie weer aantrekt.
Alleen maar besparen is een doodlopende weg. De oplossing is niet minderdoen, maar anders doen. Maton Sonnemans, partner VODW, ontwikkelde een model met daarin vier strategieën die ondernemingen kunnen kiezen om de recessie-paradox op te lossen.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeDe eerste stap is voor elk van deze vier strategieën vaststellen waar het meeste potentieel zit, zowel op korte als lange termijn, maar ook welke moeite ervoor nodig is om de gewenste resultaten binnen te halen, in termen van investeringen en complexiteit. Dit leidt vrij eenvoudig tot het stellen van juiste prioriteiten en een marsroute.
Meer over het model, de strategie en de aanpak van KPN en Philips kunt u lezen in het artikel 'Meer verdienen met minder merken' (pdf).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee