Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer toko-producten in de Albert Heijn

Het merk MeiAsia, een nieuwe lijn authentieke Aziatische producten, ligt sinds kort in de schappen van 700 Albert Heijn-winkels. Het merk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het nieuwe merk bevat bevat onder andere kruidenpasta's, noedels, woksauzen en snacks en is ontwikkeld door communicatiebureau Van Zandbeek , in opdracht van importeur Heuschen & Schrouff.
Heuschen & Schrouff importeert al vanaf 1963 authentieke Aziatische ingrediënten, maar leverde tot voor kort dus alleen aan toko’s.

related partner content for mobile comes here

Van Zandbeek is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het merk, de merkstrategie, de naam, de verpakkingslijn en adviseerde de importeur over de distributie. Ad van Beers, managing director bij Van Zandbeek: ‘Heuschen & Schrouff leverde al jaren haar producten aan toko's in heel Europa, maar hun wens was om een stap te maken naar het supermarktkanaal. We hebben vervolgens de markt in kaart gebracht en een positionering ontwikkeld die zich richtte op een aanvullend, nieuw assortiment authentieke Aziatische producten onder eigen label. Supermarkten hadden behoefte aan een compleet assortiment met eenduidige verpakkingen in handige formaten. Op iedere verpakking wordt door middel van een kleurcodering het land van herkomst aangegeven. Hiermee creëren we een stukje herkenning en duidelijkheid in het schap. De productkeuze wordt zo voor de liefhebber van de echte Aziatische gerechten nog eenvoudiger. In Duitsland is MeiAsia al in de supermarktschappen te vinden en nu dus ook in Nederland.’

MeiAsia betekent 'Mooi Azië' of 'Moeder Azië' en in fonetisch Engels 'Mijn Azië'. Authenticiteit is de kern van het merk. Volgens de bedenkers staat de cirkel in het logo voor puurheid, oneindigheid en refereert naar Moeder Aarde. De lotusbloem in het logo verbeeldt de belangrijkste kernwaarden van het merk, namelijk authenticiteit, oorsprong en innovatiekracht. De kernbelofte aan de klant, het beleven van de Aziatische cultuur door te genieten van échte Aziatische smaken, wordt verwoord door de payoff 'The pure experience'.

Voor een authentiek ogende verpakking reisden art director Selma Jonkers, fotograaf Vincent Boon en marketingmanager Sharon Retrae - de Kort door vier landen in Azië, om lokale mensen in hun eigen omgeving op de gevoelige plaat vast te leggen.
Voor ieder product wordt een koppeling gemaakt tussen product, herkomst en persoon. Want niet het product staat in de fotografie centraal, maar de herkomst, rituelen en het beleven van pure smaken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in