Meer toko-producten in de Albert Heijn
Het nieuwe merk bevat bevat onder andere kruidenpasta's, noedels, woksauzen en snacks en is ontwikkeld door communicatiebureau Van Zandbeek , in opdracht van importeur Heuschen & Schrouff.
Heuschen & Schrouff importeert al vanaf 1963 authentieke Aziatische ingrediënten, maar leverde tot voor kort dus alleen aan toko’s.
Van Zandbeek is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het merk, de merkstrategie, de naam, de verpakkingslijn en adviseerde de importeur over de distributie. Ad van Beers, managing director bij Van Zandbeek: ‘Heuschen & Schrouff leverde al jaren haar producten aan toko's in heel Europa, maar hun wens was om een stap te maken naar het supermarktkanaal. We hebben vervolgens de markt in kaart gebracht en een positionering ontwikkeld die zich richtte op een aanvullend, nieuw assortiment authentieke Aziatische producten onder eigen label. Supermarkten hadden behoefte aan een compleet assortiment met eenduidige verpakkingen in handige formaten. Op iedere verpakking wordt door middel van een kleurcodering het land van herkomst aangegeven. Hiermee creëren we een stukje herkenning en duidelijkheid in het schap. De productkeuze wordt zo voor de liefhebber van de echte Aziatische gerechten nog eenvoudiger. In Duitsland is MeiAsia al in de supermarktschappen te vinden en nu dus ook in Nederland.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMeiAsia betekent 'Mooi Azië' of 'Moeder Azië' en in fonetisch Engels 'Mijn Azië'. Authenticiteit is de kern van het merk. Volgens de bedenkers staat de cirkel in het logo voor puurheid, oneindigheid en refereert naar Moeder Aarde. De lotusbloem in het logo verbeeldt de belangrijkste kernwaarden van het merk, namelijk authenticiteit, oorsprong en innovatiekracht. De kernbelofte aan de klant, het beleven van de Aziatische cultuur door te genieten van échte Aziatische smaken, wordt verwoord door de payoff 'The pure experience'.
Voor een authentiek ogende verpakking reisden art director Selma Jonkers, fotograaf Vincent Boon en marketingmanager Sharon Retrae - de Kort door vier landen in Azië, om lokale mensen in hun eigen omgeving op de gevoelige plaat vast te leggen.
Voor ieder product wordt een koppeling gemaakt tussen product, herkomst en persoon. Want niet het product staat in de fotografie centraal, maar de herkomst, rituelen en het beleven van pure smaken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid