Overslaan en naar de inhoud gaan

Meekijken, meespelen, meeluisteren gewenst

De FTC (Federal Trade Commission) zit de film-, muziek- en spelindustrie op de nek om ervoor te zorgen dat kinderen en minderjarigen niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Grote mensen kunnen zelf beslissen of ze rijp zijn voor geweld en harde seks, maar kinderen niet. Daar hebben ze ouders voor en die vinden het op hun beurt wel fijn als ze een beetje van tevoren weten waar ze aan toe zijn. De FTC rapporteert regelmatig over de vorderingen van de amusementsindustrie en ziet enige vooruitgang. Advertenties bevatten steeds vaker informatie voor ouders, maar het gebruik is nog niet universeel. Ook is het norm geworden dat als de doelgroep voor 35 procent uit minderjarigen bestaat (tv) of voor 45 procent (print), dat dan reclames voor volwassen-amusement streng worden beperkt. Een minpuntje is dat de industrie zelf bepaalt hoe ze informeert. Zeker de muziekindustrie is er nog niet uit. Wat is MTV zonder seks? Sommige belangengroepen van ouders zijn nog lang niet tevreden en pressen politici om te dreigen met strengere wetgeving.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Marketing News<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in