Meekijken, meespelen, meeluisteren gewenst
Grote mensen kunnen zelf beslissen of ze rijp zijn voor geweld en harde seks, maar kinderen niet. Daar hebben ze ouders voor en die vinden het op hun beurt wel fijn als ze een beetje van tevoren weten waar ze aan toe zijn. De FTC rapporteert regelmatig over de vorderingen van de amusementsindustrie en ziet enige vooruitgang. Advertenties bevatten steeds vaker informatie voor ouders, maar het gebruik is nog niet universeel. Ook is het norm geworden dat als de doelgroep voor 35 procent uit minderjarigen bestaat (tv) of voor 45 procent (print), dat dan reclames voor volwassen-amusement streng worden beperkt. Een minpuntje is dat de industrie zelf bepaalt hoe ze informeert. Zeker de muziekindustrie is er nog niet uit. Wat is MTV zonder seks? Sommige belangengroepen van ouders zijn nog lang niet tevreden en pressen politici om te dreigen met strengere wetgeving.
<#FONT SIZE=1>Bron: Marketing News<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid