Overslaan en naar de inhoud gaan

McCafe in supermarkt: meer koffieverkoop in McDonalds

McDonald’s denkt erover om volgend jaar zijn McCafe in de supermarkt te verkopen. Met als doel meer bekendheid aan zijn koffiemerk te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze strategie ligt er met name voor de VS. Consumenten moeten daarnaast vaker lunchen bij McDonalds. Dus de snelheid van service moet ook omhoog.

related partner content for mobile comes here

Ondanks het feit dat ‘coffee-to-go’ in de VS is uitgevonden, wordt in dit land meer dan 70 procent van de koffie gewoon thuis gedronken. McDonalds hoopt hiervan een graantje mee te kunnen pikken, maar wil ook het McCafe-merk sterker in de markt zetten. Want er wordt nog te weinig koffie gedronken in de restaurants.

De verwachting is dan ook dat het marketingbudget van McCafe de komende maanden flink omhoog wordt geschroefd.

Lunch
McDonalds legt ook meer focus op de lunch. In Nederland zagen we al nieuwe producten voorbijkomen, zoals sandwiches, om meer mensen rond het middaguur naar McDonalds te lokken.

De fastfoodketen zegt het komende jaar meer te willen investeren in zijn mensen en in een betere en snellere service, met name rond de lunch.

McDonalds ontwikkelt hiervoor een nieuwe klanttevredenheidsmeting, die volgend jaar in de VS wordt uitgerold. Maar ook nieuwe productlanceringen worden vanaf volgend jaar nauwkeuriger gemeten. Veel producten zijn dit jaar namelijk te snel op de markt gezet, waardoor ze geen tijd hebben gekregen om te ‘landen’, zo zegt McDonalds.

Bron: Adage

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in