Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel SBS6 groeit

Nederland 1 en RTL4 waren in week 12 weer de sterkste tv-zenders, maar ook SBS6 trekt meer kijkers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederland 1 was met 23,6% in het avondtijdvak weer de marktleider. RTL4 had een aandeel van 18,6%. Op de derde plaats staat SBS6 met 9,5. Dat is voor die zender een groei van 0,3 procent ten opzichte van vorige week. Over de gehele dag waren de verhoudingen 22,0, 15,6 en 7,7%.

De publieke zenders behaalden in week 11 ’s avonds 36,0% en over de gehele dag 33,4%. De zenders van RTL Nederland hadden 30,1% en 24,9% en de SBS-zenders 17,3 (+0,4) en 13,9%.  
De BrandDeli-zenders (Be Viacom, Discovery Networks, Fox International Channels) doen het zoals gebruikelijk beter overdag dan tussen 18.00 en 24.00 uur. Over de hele dag hadden ze samen een marktaandeel van 11,1 en in het avondtijdvak 5,9.

Het best bekeken programma van de week was Wie is de mol? met 3.148 miljoen kijkers.

In week 12 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 204 minuten. 

Bron: Stichting .

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in