Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers doen te weinig met mond-tot-mond

In het blad Direct Marketing een verhaal over mond-tot-mond communicatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het blad een verhaal over mond-tot-mond communicatie.

related partner content for mobile comes here

Mond tot mond-reclame is een reeds lang bestaand instrument, maar marketeers weten er vaak nog onvoldoende van te profiteren.

Zo missen zij de kans om de eerlijke en natuurlijke reactie van consumenten op een product of dienst te weten te komen. Mond-tot-mond marketing gaat niet om het creëren van mond-tot-mond reclame, maar om het leren het fenomeen te gebruiken binnen de marketingstrategie.

Marketeers kunnen ervoor zorgen dat tevreden klanten de mogelijkheid krijgen over hun tevredenheid te vertellen.

Ook kunnen ze bevorderen dat invloedrijke consumenten met de goede eigenschappen van een product of dienst in aanraking komen.

Er zijn vijf stappen te onderscheiden in een mond-tot-mond campagne:

1) Vind de juiste doelgroep van enthousiaste gebruikers die hun ervaringen door zullen willen geven.
2) Geef ze dan ook iets om over te praten, zoals een grappige e-mail of een pr-stunt.
3) Bevorder het communicatieproces door blogs, discussiegroepen en ready-to-forward e-mails.
4) Neem deel aan het communicatieproces door een snelle respons op vragen en opmerkingen.
5) Meet de impact van de campagne.

Een citaat:

'Here's what has changed: Consumers now have blogs, message boards, email and other tools to talk about you.
They are actively posting reviews on Amazon and other shopping websites.
What was once a conversation between friends is now a review that could be read by millions.

Think about these facts:

First, the thousands of Internet 'blogs' hosted at blogspotcom get more cumulative visits than - and they usually show up at the top of the search engine rankings.

Second, for every happy customer who tells one friend about you, an unhappy customer usually tells five.

Third, your marketing could be killing word of mouth, because people don't like to talk about things that are being over-promoted.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in