Overslaan en naar de inhoud gaan

MARCOM14 Editor's Pick: ‘Geen woorden maar daden’

Floor Bakhuys Roozeboom, redacteur Adformatie, maakt haar keuze uit het aanbod van sprekers op Marcom14:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘A man is just the sum of his actions&;, zo sprak een wijs man ooit. En geldt dat voor merken eigenlijk niet precies hetzelfde?  

related partner content for mobile comes here

Waar bedrijven in vroeger tijden nog konden scoren met een flitsende reclamecampagne en ronkende beloftes, moeten merken van vandaag meer in huis hebben om de harten van consumenten te veroveren.  Mensen zijn immuun geworden voor verhalen die hen niet interesseren en prikken dwars door de laag van gebakken lucht heen. De meesten merken beseffen inmiddels dan ook: praatjes vullen geen gaatjes meer. Echt toonaangevende, innovatieve en inspirerende merken maken het verschil niet met wat ze zeggen, maar met wat ze doen.’

‘Neem een merk als Red Bull, terecht zo vaak geprezen voor de innovatieve manier waarop het merk een relevante positie opeist in het leven van consumenten. Niet door wat ze over zichzelf zeggen, maar door wat ze doen. Van hoogwaardige extreme sports video’s op YouTube en de Red Bull Music Academy tot de historische ruimtesprong van Felix Baumgartner. In plaats van oeverloos zichzelf te oreren, zorgt Red Bull ervoor dat mensen over het merk gaan praten. Het credo van Red Bull is dan ook niet voor niets The Bull never speaks.’

‘Toch zijn er nog relatief weinig merken die de ‘geen woorden maar daden’-mentaliteit al zo vol overgave omarmen. Genoeg bedrijven kunnen nog wel een duwtje in de goede richting gebruiken. Weg van de ‘ads’ en op naar de ‘acts’. En laat dat nu precies zijn waar digital/brand consultant Polle de Maagt alles vanaf weet. Na gewerkt te hebben bij trendwatchingbureau Trendwolves en reclamebureau Boondoggle, werkt hij nu als zelfstandig adviseur. In die rol helpt hij bedrijven om hun ongebruikte potentieel te benutten en werkelijk de verbinding met hun consumenten aan te gaan. In het blok Connect! laat hij zien hoe je als merk van opvallende woorden naar opvallende daden gaat. Een sessie die een verhelderende blik werpt op de marketing van de toekomt en dus een verhaal dat ik sowieso niet wil missen.’

Nieuwsgierig naar de sprekers en het programma? Bekijk hier het . Met meer dan 100 sprekers, workshops en een goed gevulde beursvloer is MARCOM14 dé playground for professionals. Alles wat je moet weten op jouw vakgebied in twee dagen op één locatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in