Overslaan en naar de inhoud gaan

'Koopjesdrift drijft kopers veilingsites '

Soms zijn marktonderzoeken louter werkverschaffing:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoek van Heliview in opdracht van wijst uit dat op zoek zijn naar een koopje de belangrijkste reden is voor mensen om tweedehands spullen te kopen via veilingsites. Ruim 80 procent noemt dit als motivering.

related partner content for mobile comes here

Ruim drie miljoen Nederlanders kochten of verkochten de afgelopen drie jaar iets via een veilingsite.

Als belangrijkste reden om spullen te verkopen via internet gaven respondenten aan af te willen van gebruikte spullen (81 procent) en gebruikte spullen niet te willen weggooien (74 procent), vooral vrouwen geven dit als reden. Geld verdienen is ook een belangrijke drijfveer (60 procent). (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in