Overslaan en naar de inhoud gaan

Koerswijziging en campagne Staatsloterij: ‘Veel geluk’

De Staatsloterij komt met een koerswijziging en richt zich meer op ‘delen’. Het idee is dat je dus niet alleen meer meespeelt voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Nederland anno nu wordt gelukkiger van andere dingen dan de allergrootste auto of het meest luxe jacht. We willen iets betekenen voor een ander. Dat maakt niet alleen die ander gelukkig, maar ook onszelf. Het ontbreekt ons echter vaak aan tijd, ideeën en vooral geld om dit te doen. En daar is een mooie rol voor de Staatsloterij weggelegd’, zegt Marcel Ribbens, marketing director van de Staatsloterij.

De Staatsloterij richt zich dus op ‘Nederland gelukkig maken met geld’, enerzijds met ‘de grootste prijzenpot van alle Nederlandse loterijen’ en anderzijds ‘door met geld niet alleen iets moois voor jezelf, maar ook voor anderen te doen’.

Campagne
De campagne ‘Veel geluk’ is een landelijke en geïntegreerde campagne waarmee het gedachtegoed geïntroduceerd wordt. TVC, radio, print, online, social media, PR, POS en DM worden ingezet.
De lancering van deze campagne wordt gevoed door een grootschalig onderzoek naar de beleving van geluk van Nederlanders. In volgende campagnes spelen inspiratie en experimenten op ieder niveau altijd een rol.

Onderdeel van de campagne is een Gelukspeiling (‘Wie zou u gelukkig maken als u de Staatsloterij wint, en waarmee?’) en er komt ook elk halfjaar een onderzoek naar de relatie tussen geld en geluk en de ‘geluksbeleving’ van Nederland in de Geluksbarometer.

Credits
Staatsloterij: Michiel Clarijs, Mariska Rouwendal, Kim van Dusseldorp, Marcel Ribbens
Bureau: Lemz
Productiemaatschappij: 100% Halal
Regisseur: Johan Kramer
D.O.P.: Wouter Westerdorp
Editor: Annelien Wijnbergen en Brian Ent
Muziek: Sizzer
RTV: Fatima Engelhard

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in