Overslaan en naar de inhoud gaan

Knelpunten van Ik Kies Bewust in foodservice

Binnen de foodservicemarkt neemt de vraag naar Ik Kies Bewust toe. In de praktijk blijkt echter dat de deelname van producenten in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Binnen de foodservicemarkt neemt de vraag naar Ik Kies Bewust toe. In de praktijk blijkt echter dat de deelname van producenten in foodservice aan de langzamer gaat dan de ontwikkelingen in de retailmarkt.

related partner content for mobile comes here

Knelpunten
Deze vertraagde ontwikkeling is terug te voeren op een aantal typische foodservice knelpunten.

Een eerste knelpunt is dat communicatiemateriaal tot nu toe vooral ontwikkeld is voor de supermarkt. Op foodservice gerichte communicatiematerialen ontbreken nog.

Ten tweede worden grootverpakkingen die veel in foodservice worden verkocht vaak voor internationaal gebruik ontwikkeld. Internationaal staat de ontwikkeling van Ik Kies Bewust echter nog in de kinderschoenen. Weegt een hoge, aan omzet per land gerelateerde, bijdrage van fabrikanten op tegen dat wat Ik Kies Bewust op internationaal oplevert?

Een derde knelpunt is dat binnen foodservice veel producten ready to serve worden aangeboden aan de gast. De klant wordt daardoor niet bewust geconfronteerd met het IKB logo!

Een vierde punt is de mate waarin IKB in de toekomst leading is. Om recepturen aan te passen aan IKB- eisen is een veelheid aan tijd en resources nodig. Binnen foodservice is vaak een veelvoud aan recepturen en SKU's per product aanwezig. Resources die anders ingezet worden op nieuwe innovatieve productontwikkeling.

Toekomst
De knelpunten waar foodservice tegen aan loopt bij de participatie in Ik Kies Bewust worden niet op korte termijn opgelost, waardoor de gewenste marktbrede implementatie op zich laat wachten. Zodra deze punten echter zijn opgelost, is het duidelijke dat Ik Kies Bewust op termijn ook een duidelijke positie gaat innemen in foodservice.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in