Vara mag Kassa Magazine uitgeven
Met de thema’s consumeren, lifestyle en ‘groen’ wil de omroep de bestaande, oudere kijker aan zich binden én een jonger publiek aantrekken. Door delen van het gelijknamige programma op te nemen in het tijdschrift en gezamenlijke thema’s te ontwikkelen voor alle Kassaplatforms, beoogt de Vara bovendien de betrokkenheid van de kijkers en luisteraars bij het programma te vergroten. Met de uitgave bouwt de omroep het merk Kassa verder uit. Dat bestond al uit het Kassa televisie- en radioprogramma, de website van Kassa en het themakanaal Consumenten TV.
Op de markt van uitgaven die zich richten op consumenteninformatie zijn er naast Kassa Magazine nog twee andere uitgaven: de Consumentengids en Plus magazine. Het Commissariaat constateert echter dat ondanks de gedeeltelijke overlap, deze bladen op het vlak van inhoud, doelgroep en verschijningsfrequentie moeilijk te vergelijken zijn. Kassa Magazine onderscheidt zich door zijn bredere aanpak en doelgroep en het gebruik van afwijkende thema’s. Hoewel dus geen sprake is van dezelfde productmarkt, hanteert de Vara met een prijs van 3,95 euro wel een vergelijkbare en dus marktconforme prijs voor het tijdschrift. Ook op de adverteerdermarkt is geen sprake van concurrentie tussen de drie bladen. De Consumentengids bevat geen advertenties en Plus Magazine richt zich uitsluitend op de doelgroep ouderen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid