Overslaan en naar de inhoud gaan

Vara mag Kassa Magazine uitgeven

Het Commissariaat voor de Media heeft het uitgeven van het tweemaandelijkse tijdschrift Kassa Magazine door de Vara als nevenactiviteit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de thema’s consumeren, lifestyle en ‘groen’ wil de omroep de bestaande, oudere kijker aan zich binden én een jonger publiek aantrekken. Door delen van het gelijknamige programma op te nemen in het tijdschrift en gezamenlijke thema’s te ontwikkelen voor alle Kassaplatforms, beoogt de Vara bovendien de betrokkenheid van de kijkers en luisteraars bij het programma te vergroten. Met de uitgave bouwt de omroep het merk Kassa verder uit. Dat bestond al uit het Kassa televisie- en radioprogramma, de website van Kassa en het themakanaal Consumenten TV.

related partner content for mobile comes here

Op de markt van uitgaven die zich richten op consumenteninformatie zijn er naast Kassa Magazine nog twee andere uitgaven: de Consumentengids en Plus magazine. Het Commissariaat constateert echter dat ondanks de gedeeltelijke overlap, deze bladen op het vlak van inhoud, doelgroep en verschijningsfrequentie moeilijk te vergelijken zijn. Kassa Magazine onderscheidt zich door zijn bredere aanpak en doelgroep en het gebruik van afwijkende thema’s. Hoewel dus geen sprake is van dezelfde productmarkt, hanteert de Vara met een prijs van 3,95 euro wel een vergelijkbare en dus marktconforme prijs voor het tijdschrift. Ook op de adverteerdermarkt is geen sprake van concurrentie tussen de drie bladen. De Consumentengids bevat geen advertenties en Plus Magazine richt zich uitsluitend op de doelgroep ouderen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in