Overslaan en naar de inhoud gaan

Kerstreclame al weer op stoom in VS

Amerikanen kijken niet meer gek op als begin september de eerste kerstgids in de bus valt vol reclame voor borden, bekers en kaarsen met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is nog volop zomer, de reclamecampagnes voor het net begonnen schoolseizoen zijn nog niet eens afgelopen, maar in de Verenigde Staten is het promoten van de kerstartikelen al weer begonnen.
Zo is Gymboree, een winkelketen in kinderkleding en -accessoires, eind augustus begonnen met het aanprijzen van zijn 'Dreaming of a Gymboree Christmas'-campagne, meldde de krant USA Today vorige week.
Een gespecialiseerde tv-verkoopzender had in juli al een 24-uurs special over kerstinkopen in de zomer. Een mediabedrijf prijst nu al een speeltje aan dat het goed moet doen als kerstcadeau: een speciaal statiefje voor mobiele telefoons zodat stabiele foto's kunnen worden gemaakt. Prijs: 24,95 dollar.

related partner content for mobile comes here

Steeds meer bedrijven proberen de grens te vinden van wat door het publiek nog geaccepteerd wordt. Traditiegetrouw zijn internetwinkels en postorderbedrijven de eerste die met de kerstcampagne beginnen, vaak niet later dan oktober. Daardoor voelen echter ook gewone bedrijven de druk om acties eerder te laten beginnen.
Vorig jaar begon 18 procent van de consumenten zijn kerstgeschenken al voor september in te slaan, blijkt uit cijfers van de Amerikaanse National Retail Federation. ‘Het leven van mensen is steeds drukker geworden en gegeven dat het veel tijd kost om voor iedereen op het lijstje precies het goede cadeau te vinden, beginnen mensen steeds eerder’, vertelt Kenneth Bernardt, hoogleraar marketing aan de Georgia State University, in USA Today.

De vroege campagnes roepen uiteraard ook verzet op. Zo schreef een inwoonster van Atlanta eerder in een open brief aan winkeliers om pas op 1 december hun zaak te versieren. Dergelijk verzet komt volgens des-kundigen echter niet veel voor. ’In het algemeen houden consumenten van de mogelijkheid om oog in oog met nieuwigheden te komen’, aldus een directeur van een adviesbedrijf in de detailhandelsector. ‘Ze weten dat ze nu nog niets hoeven te kopen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Noelle Allman

Christmas advertising is good thing in US.
try this https://www.tellthebell.me/ for more information about Christmas ads.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in