Overslaan en naar de inhoud gaan

Kankerbestrijding start signaleringscampagne

KWF Kankerbestrijding is vandaag begonnen met de campagne ‘Ken de 9 signalen’. De campagne moet mensen stimuleren om op tijd tot actie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van KWF Kankerbestrijding en de Universiteit Maastricht blijkt dat mensen zich wegens onvoldoende kennis vaak te laat bij de dokter melden. Nederlanders herkennen maar vier van de negen signalen die tot kanker kunnen leiden. Negen van de tien ondervraagden zeggen in het onderzoek wel te letten op waarschuwingstekens van kanker. Ook vinden ze het belangrijk en nuttig om bij klachten naar de huisarts te gaan. Toch ervaart eenderde van de mensen een drempel om naar de huisarts te gaan. De campagne moet hen helpen de signalen sneller te herkennen en de drempel van de gang naar de huisarts te verlagen.

related partner content for mobile comes here

De campagne richt zich voornamelijk op 65-plussers. Ze herkennen de signalen minder dan vijftigers. Bovendien wordt tweederde van alle kankersoorten ontdekt door mensen die zestig jaar en ouder zijn. Aan de hand van de website kunnen mensen signalen beter herkennen. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in