Overslaan en naar de inhoud gaan

Julia van Weert benoemd tot hoogleraar Gezondheidscommunicatie

Van Weert, sinds 2007 aan de UvA verbonden, is tevens leider van de programmagroep Persuasieve Communicatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zij doet onderzoek naar gezondheidscommunicatie, met een specifieke focus op communicatie met kwetsbare groepen, met name ouderen. Veel ziektes, zoals kanker, komen voornamelijk bij ouderen voor. Door middel van effectieve communicatie en voorlichting kan de kwaliteit van leven en het verloop van hun ziekte(s) positief beïnvloed worden.

Spreekkamer

Van Weerts onderzoek richt zich zowel op offline communicatie, in de spreekkamer, als op online communicatie (bijv. internet). Het doel voor de komende jaren is te onderzoeken op welke manier offline en online communicatie elkaar kunnen versterken.

eHealth en mHealth

Er is specifieke aandacht voor de toegevoegde waarde van het gebruik van nieuwe communicatiestrategieën, zoals eHealth, mHealth en Entertainment Education, en de mechanismen die aan hun effectiviteit ten grondslag liggen.

OncoCommunicAging

Van Weert is sinds 2007 verbonden aan de UvA, sinds 2011 als universitair hoofddocent gezondheidscommunicatie. Ze is tevens leider van de programmagroep Persuasieve Communicatie. Eerder was Van Weert als onderzoeker verbonden aan het NIVEL (Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg). Ze leidt de onderzoekslijn naar communicatie met oudere kankerpatiënten, ontwikkeld met steun van KWF Kankerbestrijding.

Haar werk is bekroond met diverse prijzen.

FOTO: DIRK GILLISSEN

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in