Overslaan en naar de inhoud gaan

'Informeer personeel bij fusies en overnames'

Interne communicatie is een belangrijke factor in het welslagen van fusies en aankopen, zo blijkt uit een Canadees onderzoek van de Jager &…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderzoekers van de Jager & Co vroegen 280 managers wier bedrijf in de afgelopen twee jaar was betrokken bij een fusie of acquisitie. Volgens de respondenten kan regelmatige communicatie tussen management en personeel een zelfstandige bedrijfscultuur in de hand werken. Als managers werknemers persoonlijk inlichten over aankomende veranderingen, dan is de kans op een succesvolle transitie twee tot drie keer groter dan wanneer zij dit via de media vernemen.

related partner content for mobile comes here

Peter de Jager, directeur van de Jager & Co., meent dat bedrijven moeten uitkijken voor simpele fouten, die werknemers tegen een overname of fusie kunnen doen keren. 'Toen Air Canada bijvoorbeeld Canadian Air had overgenomen hielden ze een aparte, afgesloten ruimte voor de piloten van beide maatschappijen. Bij een fusie moet je juist mensen bij elkaar brengen. De Jager adviseert om stafvergaderingen of informatieve sessies te houden bij iedere ontmoeting over fusies of overnames, voordat deze in de pers zijn geweest. (bron: PRWeek USA)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in