Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote uitgevers negeren VNU Tijdschriften

Hachette en Bertelsmann zijn niet in de race voor de VNU Tijdschriftengroep. Alleen twee kleine uitgevers en drie financiële bedrijven…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de Volkskrant. Van de vijf resterende zijn er maar twee uitgevers en die zijn ook nog vrij klein: het Russische Independent Media van Derk Sauer en gesteund door de Amerikaanse mediagroep Hearst, en Sanoma WSOY, de grootste mediagroep van Finland. Naast deze twee uitgeverijen zijn drie financiële groepen in de race: BC Partners, CVC (participatiemaatschappijen) en zakenbank Credit Suisse First Boston (CSFB). Diverse insiders bevestigen deze lijst van geïnteresseerden. Als de grote uitgevers niet meedingen, zal dat de prijs drukken van VNU's tijdschriften, door analisten geschat op 1,3 miljard euro. Gezien de beperkte omvang van de geïnteresseerde uitgeverijen, lijken de financiële partijen meer kans te hebben, schrijft de Volkskrant. Van de drie in deze categorie is CVC in Nederland het actiefst. Het bedrijf heeft steeds de tactiek: opkopen, een paar jaar vasthouden en op een gunstig moment naar de beurs brengen of verkopen.

related partner content for mobile comes here

De tijdschriften van VNU zullen overigens niet in delen worden verkocht, melden bestuurslid Theo Bouwman en directeur Pim de Wit op de intranetsite van VNU. De mededeling is een reactie op uitspraken van de secretaris van de journalistenvakbond NVJ. Deze voorspelde in het Haarlems Dagblad dat de bladen alleen in delen kan worden verkocht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in