Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB Nederland uiterst kritisch over SMS-gedragscode DMSA

Het bestuur van het Interactive Advertising Bureau Nederland is uiterst kritisch over de nieuwe SMS richtlijnen, die de DMSA deze week…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het probleem is volgens de IAB dat de richtlijnen ‒ evenals de eerder opgestelde richtlijnen voor e-mail advertising- uitgaan van het opt-out principe, wat wil zeggen dat het ongevraagd versturen van reclame naar mobiele telefoons via SMS is toegestaan, tenzij de ontvanger heeft aangegeven daar geen prijs op te stellen. Voorzitter Igor Beuker van de IAB meent dat de richtlijn de consument onvoldoende bescherming biedt tegen ongewenste reclame en dat deze spam “in de praktijk praktisch legaliseert”. Een regulering zou volgens hem moeten uitgaan van het principe van permission marketing, op basis van toestemming van de consument. Dit zou een betere bescherming van privacy bieden en de populariteit van nieuwe media niet in gevaar brengen.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in