Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe kansen voor financiële portals in Europa

Financiële instellingen onderschatten het nut van financiële portals bij het werven van klanten, het matchen van producten en klanten,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Nu duizenden financiële instituten het net opgaan, worden marketeers geconfronteerd met een click & mortar-bloedbad’, zei Therese Torris, onderzoeksdirecteur bij Forrester’s Europese onderzoekscentrum. Om te overleven moeten deze bedrijven hun online markting- en distributie-inspanningen tot het uiterste benutten. Daarvoor moeten ze niet meer simpelweg banners plaatsen op portals, ze moeten juist de invloed van die sites op de consumentenlevenscyclus volledig benutten. Als ze hun online marketinginspanningen beperken tot het plaatsen van banners, negeren bedrijven de functie die portals hebben als directories, zoekmachines en matchmakers. In plaats daarvan moeten marketeers portals gebruiken om klanten naar hun producten te leiden. Portals worden dan gebruikt als matching point, een betrouwbare omgeving voor productselectie en om producten te zoeken die passen bij de eisen die de consument stelt. In een open, online distributie-omgeving moeten financiële bedrijven pro-actief deelnemen aan het online zoekproces naar het juiste product, en winnende financiële bedrijven zullen portals gebruiken om hun producten en diensten zo wijd mogelijk te distribueren.

related partner content for mobile comes here

‘Deze focus zal de shake-out versnellen die meer dan de helft van de bestaaande 400 financiële portals van de markt zal drukken. Meestal gaat het dan om portals die in de negatieve spiraal zitten van gebrek aan financiering, zwakke content en steeds minder bezoeken. Er zullen minder, maar sterkere portals overblijven’, aldus Torris.

Forrester sprak voor het rapport ‘Exploiting Finance Portals’met werknemer van 40 banken, verzekeraars, effectenmakelaars en met 21 financiële portals.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in