Nieuwe kansen voor financiële portals in Europa
‘Nu duizenden financiële instituten het net opgaan, worden marketeers geconfronteerd met een click & mortar-bloedbad’, zei Therese Torris, onderzoeksdirecteur bij Forrester’s Europese onderzoekscentrum. Om te overleven moeten deze bedrijven hun online markting- en distributie-inspanningen tot het uiterste benutten. Daarvoor moeten ze niet meer simpelweg banners plaatsen op portals, ze moeten juist de invloed van die sites op de consumentenlevenscyclus volledig benutten. Als ze hun online marketinginspanningen beperken tot het plaatsen van banners, negeren bedrijven de functie die portals hebben als directories, zoekmachines en matchmakers. In plaats daarvan moeten marketeers portals gebruiken om klanten naar hun producten te leiden. Portals worden dan gebruikt als matching point, een betrouwbare omgeving voor productselectie en om producten te zoeken die passen bij de eisen die de consument stelt. In een open, online distributie-omgeving moeten financiële bedrijven pro-actief deelnemen aan het online zoekproces naar het juiste product, en winnende financiële bedrijven zullen portals gebruiken om hun producten en diensten zo wijd mogelijk te distribueren.
‘Deze focus zal de shake-out versnellen die meer dan de helft van de bestaaande 400 financiële portals van de markt zal drukken. Meestal gaat het dan om portals die in de negatieve spiraal zitten van gebrek aan financiering, zwakke content en steeds minder bezoeken. Er zullen minder, maar sterkere portals overblijven’, aldus Torris.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaForrester sprak voor het rapport ‘Exploiting Finance Portals’met werknemer van 40 banken, verzekeraars, effectenmakelaars en met 21 financiële portals.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid