Huiskamerdialoog nu ook online door Google Real-time Search


Wie met ’t oog op kerstmis z’n bureau al aan het opruimen was, moet weer even wakker worden. Want vooralsnog redelijk onopgemerkt kondigt zich een kleine revolutie aan. Google introduceert real time search.
Nu roepen internetgoeroes en trendwatchers wel vaker dat de wereld nooit-meer-hetzelfde-zal-worden, maar in dit geval is dergelijke hysterie niet eens zo ongepast.
Google real time search analyseert wat er op het web gebeurt op het moment dat het gebeurt. En dat betekent dat niemand meer de loopgraven kan induiken als de toorn van de consument zich online aandient. De macht is nu echt aan de consument en de marketeer… die moet reageren. Voor online campagnes en het digitaal bouwen aan merken heeft dit een enorme impact. Wat er in feite gebeurt, is dat de huiskamerbabbels over producten, diensten en aanbieders direct en wereldwijd gevoerd worden. De wereld niet meer als dorp, waar tenminste nog muren tussen de woningen staan, maar als huiskamer waarin iedereen op elk moment met iedereen in dialoog is.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSReal time search heeft iets van een wolf in schaapskleren: op het eerst gezicht lijkt het alleen een aantrekkelijke, logische toevoeging. Maar de consequenties zijn verstrekkend. En uitdagend voor wie vernieuwend, renderend en succesvol commercieel aanwezig wil zijn op het net. De uitdaging begint met het in real time reageren. Communicatieafdelingen hebben nu nog redelijk de tijd om reacties inhoudelijk voor te bereiden. Die luxe verdwijnt; nieuwe protocollen zijn nodig en verantwoordelijkheden dienen elders te worden neergelegd om te voorkomen dat de dialoog pas kan beginnen als de spreekwoordelijke mosterd na de maaltijd. Ook voor digitale campagnes ontstaan nieuwe eisen. De nieuwe netwerken die ontstaan, zijn nog maar nauwelijks voor te stellen. Dat allemaal zorgt voor de grootste kick die we als internet- en marketingprofessionals de laatste jaren voor de kiezen hebben gehad. Heerlijk, mijn kerstmis kan niet meer stuk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid