Overslaan en naar de inhoud gaan

Huiskamerdialoog nu ook online door Google Real-time Search

Hallo marketeers, wakker worden! Google introduceert real time search en daar mag je, vóór de kerstvakantie nog even een passend antwoord…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie met ’t oog op kerstmis z’n bureau al aan het opruimen was, moet weer even wakker worden. Want vooralsnog redelijk onopgemerkt kondigt zich een kleine revolutie aan. Google introduceert real time search.

related partner content for mobile comes here

Nu roepen internetgoeroes en trendwatchers wel vaker dat de wereld nooit-meer-hetzelfde-zal-worden, maar in dit geval is dergelijke hysterie niet eens zo ongepast.
Google real time search analyseert wat er op het web gebeurt op het moment dat het gebeurt. En dat betekent dat niemand meer de loopgraven kan induiken als de toorn van de consument zich online aandient. De macht is nu echt aan de consument en de marketeer… die moet reageren. Voor online campagnes en het digitaal bouwen aan merken heeft dit een enorme impact. Wat er in feite gebeurt, is dat de huiskamerbabbels over producten, diensten en aanbieders direct en wereldwijd gevoerd worden. De wereld niet meer als dorp, waar tenminste nog muren tussen de woningen staan, maar als huiskamer waarin iedereen op elk moment met iedereen in dialoog is.

Real time search heeft iets van een wolf in schaapskleren: op het eerst gezicht lijkt het alleen een aantrekkelijke, logische toevoeging. Maar de consequenties zijn verstrekkend. En uitdagend voor wie vernieuwend, renderend en succesvol commercieel aanwezig wil zijn op het net. De uitdaging begint met het in real time reageren. Communicatieafdelingen hebben nu nog redelijk de tijd om reacties inhoudelijk voor te bereiden. Die luxe verdwijnt; nieuwe protocollen zijn nodig en verantwoordelijkheden dienen elders te worden neergelegd om te voorkomen dat de dialoog pas kan beginnen als de spreekwoordelijke mosterd na de maaltijd. Ook voor digitale campagnes ontstaan nieuwe eisen. De nieuwe netwerken die ontstaan, zijn nog maar nauwelijks voor te stellen. Dat allemaal zorgt voor de grootste kick die we als internet- en marketingprofessionals de laatste jaren voor de kiezen hebben gehad. Heerlijk, mijn kerstmis kan niet meer stuk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in