Overslaan en naar de inhoud gaan

Vuurwerkcampagne voor jongeren: 'Shit happens'

Deze week is weer de jaarlijkse campagne begonnen om te wijzen op het gevaar van vuurwerk. Dit jaar richt de Stichting Consument en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meer dan de helft van de mensen die jaarlijks gewond raken door vuurwerk wordt getroffen door vuurpijlen, rotjes en strijkers. Jongeren onder de twintig lopen het grootste gevaar om een ongeluk met vuurwerk te krijgen. Ze zien zichzelf als vuurwerkexperts. Daarom is gekozen geen betuttelende campagne te voeren, maar een met een 'knipoog'. De site geeft tips voor het veilig afsteken van vuurwerk. Ook staat er het advies om nooit zelf vuurwerk te maken, het nooit te bundelen en de spullen altijd te kopen bij officiële verkopers.

related partner content for mobile comes here

Op een komisch filmpje is te zien hoe iemand eruit kan gaan zien na een operatie als hij of zij oogletsel oploopt. “Het communiceren van feiten op een humoristische wijze spreekt jongeren aan,” weet Consument en Veiligheid van eerdere campagnes.

Ook de onlinevuurwerkcampagnes van de laatste jaarwisselingen laten zien dat een humoristische aanpak succesvol is. Rond de laatste jaarwisseling werden ongeveer zeven miljoen mensen bereikt met de campagne. Het aantal jeugdige vuurwerkslachtoffers daalde flink, zegt Consument en Veiligheid. (ANP)

Bekijk het filmpje uit de nieuwe Vuurwerkcampagne:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in