Vuurwerkcampagne voor jongeren: 'Shit happens'
Meer dan de helft van de mensen die jaarlijks gewond raken door vuurwerk wordt getroffen door vuurpijlen, rotjes en strijkers. Jongeren onder de twintig lopen het grootste gevaar om een ongeluk met vuurwerk te krijgen. Ze zien zichzelf als vuurwerkexperts. Daarom is gekozen geen betuttelende campagne te voeren, maar een met een 'knipoog'. De site shitshappens.nl geeft tips voor het veilig afsteken van vuurwerk. Ook staat er het advies om nooit zelf vuurwerk te maken, het nooit te bundelen en de spullen altijd te kopen bij officiële verkopers.
Op een komisch filmpje is te zien hoe iemand eruit kan gaan zien na een operatie als hij of zij oogletsel oploopt. “Het communiceren van feiten op een humoristische wijze spreekt jongeren aan,” weet Consument en Veiligheid van eerdere campagnes.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOok de onlinevuurwerkcampagnes van de laatste jaarwisselingen laten zien dat een humoristische aanpak succesvol is. Rond de laatste jaarwisseling werden ongeveer zeven miljoen mensen bereikt met de campagne. Het aantal jeugdige vuurwerkslachtoffers daalde flink, zegt Consument en Veiligheid. (ANP)
Bekijk het filmpje uit de nieuwe Vuurwerkcampagne:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid