Thuiswinkel.org: ‘20 procent meer Sinterklaas-omzet online retailers’
Online groeit in populariteit als het gaat om Sinterklaasaankopen, concludeert Thuiswinkel.org op basis van onderzoek van Blauw Research. 2009 laat 20 procent extra omzet per week bij online retailers zien, vergeleken met dezelfde periode in 2008.
Er is een extra omzet te zien van 20 miljoen euro per week in de periode van 1 november tot en met 6 december.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaTen opzichte van een gemiddelde week zorgt Sinterklaas dit jaar voor 37 procent extra omzet bij online retailers. In de periode van 1 november tot en met 6 december 2009 verwachten zij een omzet van 73 miljoen euro per week te boeken. In de periode van 1 januari tot 1 november 2009 boekten dezelfde online retailers een gemiddelde weekomzet van 53 miljoen euro.
De populairste cadeaus zijn volgens de online retailers: kleding, consumentenelektronica, cd’s en dvd’s en speelgoed.
De top5 van online Sinterklaascadeaus:
1. Kinderkleding
2. Mobiele telefoon
3. Mp3-speler
4. Navigatieapparatuur
5. Digitale camera
De extra omzet per week van de totale detailhandel daalt in de week voor Sinterklaas naar verwachting met -7 tot –8 procent naar 450 miljoen euro ten opzichte van 2008, zegt Detailhandel Nederland.
Blauw Research ondervroeg zo’n 1.000 leden van Thuiswinkel.org, de belangenvereniging van thuis- en webwinkels in Nederland. Bij het onderzoek werden leveranciers van diensten, zoals aanbieders van verzekeringen, reizen en tickets, buiten beschouwing gelaten.
Eind december wordt er verder onderzoek verricht naar de extra verkopen in alle feestweken rond Sinterklaas en kerst. De resultaten hiervan worden begin januari gepubliceerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid