Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoi gaat digitale publicaties meten

Hoi, Instituut voor Media Auditing, gaat vanaf 2011 digitale publicaties meten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uitgevers en exploitanten (NUV), adverteerders (BVA) en mediabureaus (PMA) hebben de afgelopen maanden overleg gevoerd over de voorwaarden en de definities voor digitale publicaties.

related partner content for mobile comes here

Volgens Hoi zijn en Groot-Brittannië nu de enige Europese landen waar digitale tijdschriften en dagbladen gemeten worden en waar de reclamemarkt de beschikking krijgt over digitale cijfers. Verder meldt het instituut dat Nederland als enige land heeft besloten om de relatie met een printtitel volledig los te laten, waardoor digitale publicaties zonder printtitel zich ook kunnen aanmelden.

Vanaf 2005 zijn e-papers (replica’s) bij aangesloten en nu kunnen dus ook non-replica’s zich aanmelden. Non-replica’s zijn digitale publicaties op bijvoorbeeld tablets, smartphones en pc/laptop. Ze worden gekenmerkt door een bladerfunctie en ze kunnen tegen betaling of gratis worden aangeboden. Het zijn dus geen websites.

Digitale titels kunnen het Hoi keurmerk ‘Digitaal Publicaties’ hanteren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in