Hoi gaat digitale publicaties meten
Uitgevers en exploitanten (NUV), adverteerders (BVA) en mediabureaus (PMA) hebben de afgelopen maanden overleg gevoerd over de voorwaarden en de definities voor digitale publicaties.
Volgens Hoi zijn en Groot-Brittannië nu de enige Europese landen waar digitale tijdschriften en dagbladen gemeten worden en waar de reclamemarkt de beschikking krijgt over digitale cijfers. Verder meldt het instituut dat Nederland als enige land heeft besloten om de relatie met een printtitel volledig los te laten, waardoor digitale publicaties zonder printtitel zich ook kunnen aanmelden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVanaf 2005 zijn e-papers (replica’s) bij Hoi aangesloten en nu kunnen dus ook non-replica’s zich aanmelden. Non-replica’s zijn digitale publicaties op bijvoorbeeld tablets, smartphones en pc/laptop. Ze worden gekenmerkt door een bladerfunctie en ze kunnen tegen betaling of gratis worden aangeboden. Het zijn dus geen websites.
Digitale titels kunnen het Hoi keurmerk ‘Digitaal Publicaties’ hanteren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid