Overslaan en naar de inhoud gaan

Hogere winst Ahold

Supermarktconcern Ahold heeft het afgelopen kwartaal de winst en omzet weten te verhogen,
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit ondanks sterk stijgende grondstofprijzen. Dat bleek dinsdagochtend bij de presentatie van de cijfers over het eerste kwartaal. Met name in de Verenigde Staten presteerde Ahold sterk. In Nederland kon de inflatie niet geheel worden doorberekend aan klanten. Dat had een negatieve invloed op de winstmarge.

related partner content for mobile comes here

De omzet kwam uit op 9,3 miljard euro, een stijging van 5,9 procent ten opzichte vorig jaar. In de Verenigde Staten, waar Ahold meer dan de helft van de omzet vandaan haalt, bleven omzet en marge goed, aldus Ahold. Maar ook daar zijn de klanten 'sterk gericht op promoties' en blijven de grondstofprijzen stijgen.

In Nederland was de omzetstijging 3,9 procent maar was het bedrijfsresultaat lager dan vorig jaar. Ook de winstmarge daalde. Dat was onder meer het gevolg van stijgende grondstofprijzen die niet geheel werden afgewenteld op de klant.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in