Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken promoot zijn Silver-bier 'ironisch' in de metaverse

Spelers van Decentraland kunnen een nieuw eiland bezoeken, en wel dat van een virtuele Heineken Silver-brouwerij.
Heineken Decentraland
© Afbeelding: Heineken
Heineken Decentraland
© Afbeelding: Heineken

Kort na de daadwerkelijke introductie van Heineken Silver, brengt de brouwer zijn nieuwste type bier ook virtueel onder de aandacht. Er is een heuse digitale brouwerij opgetuigd in Decentraland, een online spel waarin de websitebezoeker zich via een avatar voortbeweegt en interactie maakt met andere spelers. Heineken wil met zijn virtuele brouwerij meer mensen kennis laten maken met Heineken Silver, een 'toegankelijk bier' gericht op twintigers

related partner content for mobile comes here

De digitale brouwerij omvat onder meer een proefruimte, een cateringruimte en een proostruimte. De websitebezoeker kan zijn of haar avatar ook laten dansen op de Heineken-dansvloer. Een selfie maken en delen is ook mogelijk. Heineken heeft zijn Decentraland-brouwerij deels laten maken door de Spaanse straatartiest J. Demsky. 

Heineken Decentraland
De sfeervolle cateringruimte Afbeelding: Heineken

'Lancering met een knipoog'

De opening van de brouwerij in Decentraland werd zelfs 'gevierd' met een digitaal evenement voor de Europese pers. Heinekens meesterbrouwer Willem van Waesberghe en Heineken-ambassadeur Thierry Henry waren hier ook bij aanwezig. Volgens Els Dijkhuizen, Heinekens marketingdirecteur, is de Decentraland-brouwerij 'een lancering met een knipoog zoals je van Heineken gewend bent.' Want virtueel bier proeven, daar kun je als websitebezoeker natuurlijk weinig mee. 

Dijkhuizen: 'Uiteindelijk is niets lekkerder dan die eerste verfrissende slok van een écht biertje. Dat is ook de ironie van deze virtuele lancering van Heineken Silver.' 

De virtuele Heineken-brouwerij is vanaf nu door iedereen te bekijken, ook zonder Decentraland-account. Het daadwerkelijke Heineken Silver-bier is sinds 7 maart te koop. Heineken plant meer campagnes rondom zijn nieuwste bier, waaronder een samenwerking met Sensation in de Johan Cruijff ArenA. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in