Heineken lanceert Heineken Silver
Heineken introduceert een derde smaak, naast zijn originele bier en de 0.0-versie: Heineken Silver. Het wordt met dezelfde ingrediënten als Heineken Original gemaakt, maar heeft een minder bittere smaak en een alcoholpercentage van 4%. Ook wordt het Silver-bier tijdens het brouwen gelagerd op een lagere tempratuur van -1° celsius.
Met de lancering zegt Heineken de consumentengroep van twintigers aan te spreken die volgens hun op zoek zijn naar ‘toegankelijk bier’, aldus Els Dijkhuizen, marketingdirecteur Heineken.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery Amsterdam
Naast de karakteristiekste groene kleur van Heineken Original en het herkenbare blauw van Heineken 0.0 krijgt de Heinken Silver een turquoise uiterlijk, stelt ze. 'Het bijbehorende glas is onderscheidend en heeft een volledig nieuwe vorm en design. Ook de campagne die binnenkort start is opvallend anders dan wat we eerder hebben gedaan.'
Toegankelijk bier
Heineken Silver wordt verkocht in een recyclebare verpakking en wordt, net als de originele en de 0.0-versie, volledig gebrouwen met groene energie.
Het nieuwe biertje is vanaf 7 maart verkrijgbaar bij Jumbo en volgende week bij Albert Heijn. Ook gaat Heineken Silver onder andere een samenwerking aan met Sensation in de Johan Cruijff ArenA.
Meer Heineken:
Els Dijkhuizen (Heineken): ‘Birra Moretti was grotere introductie dan Heineken 0.0’
Heineken promoot zijn Silver-bier 'ironisch' in de metaverse
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid