Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever neemt toch standpunt in over oorlog Oekraïne en veroordeelt Russische agressie

UPDATE | Eerder deze week zei topvrouw Hanneke Faber dat Unilever geen uitspraken zou doen. Nu volgt er toch een veroordeling van Poetin.
Hanneke Faber
Hanneke Faber
© Unilever
Hanneke Faber
Hanneke Faber
© Unilever

Unilever zou zich niet activistisch opstellen ten aanzien van de oorlog in Oekraïne. Dat zei Hanneke Faber, president global foods & refreshment bij Unilever, deze week tijdens een pers-event over plant based food innovation. Faber werd altijd gezien als aanvoerder van Unilevers merkactivisme. In een interview eind 2020 zei Faber nog dat activistische merken duidelijke statements mogen maken op die gebieden waar ze ook een missie hebben. Ze noemde toen de 'heel brede missie' van Ben & Jerry's. 'Het merk vecht voor economic, planet and social justice en werkt samen met ongelofelijk veel goeie NGO’s om dat voor elkaar te krijgen.' Met de uitspraak van deze week – en ook met een uitspraak van Unilevers ceo Alan Jope eerder deze maand – leek de scherpte van dat activisme er een beetje af.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in